RRA Zlatiborske oblasti

RRA Header

Стратешко планирање

Стратегија одрживог развоја Општине Пожега

Летње месеце 2016. године Општина Пожега је искористила за покретање процеса израде нове развојне стратегије, која покрива период за наредних 5 година. Документ под називом "Стратегија одрживог развоја Општине Пожега 2017-2021" се тренутно налази у фази радне верзије и на разматрању је од стране доносиоца одлука на локалном нивоу. Њено усвајање се очекује ускоро, након чега треба приступити изради годишњих Акционих планова за њену реализацију и праћење.

Опширније...

Златиборска област у процесима програмирања IPA II 2014-2020.

Друге недеље новембра организоване су јавне радионице у циљу консултација стручне јавности у вези израде програмских докумената за програме прекограничне сарадње Србија – БиХ и Србија – Црна Гора за програмски период 2014 - 2020. Радионице су организоване од стране Оперативних структура и Заједничких техничких секретаријата три програма, уз подршку Делегација ЕУ у Србији, Босни и Херцеговини и Црној Гори, као и CBIB+ програма, чији су експерти задужени за припрему ових докумената.

Опширније...

Стратегија Региона Шумадија и Западна Србија

Регионална развојна стратегија за Регион Шумадија и Западна Србија је један од развојних докумената Републике Србије, чија је израда дефинисана Законом о регионалном развоју. Овом стратегијом се дефинишу главни приоритети за развој Региона и начини њиховог остваривања. Њена израда је у завршној фази и тренутно се ради на усаглашавању мера чијом реализацијом долази до испуњења приоритетних циљева.

Опширније...

Скупштина Бајине Баште усвојила Регионалну Стратегију Златиборске области

На првој редовној седници Скупштине општине Бајина Башта, одржаној 19. јуна 2012. у новом сазиву, једногласно је усвојена Стратегија социо-економског развоја Златиборске области 2011-2015. Овај стратешки документ је рађен у тесној сарадњи локалних самоуправа и стручне јавности са територије Златиборске области, али и уз асистенцију међународне донаторске помоћи, уз координацију спроведену од стране РРА Златибор. Општина Бајина Башта је четврта по реду локална самоуправа, Златиборске области, која је званично усвојила регионални стратешки документ, чиме он додатно добија на значају.

Скупштина Пожеге усвојила Регионалну Стратегију Златиборске области

На последњој седници Скупштине општине Пожега, одржаној 15. марта 2012. године, усвојена је Стратегија социо-економског развоја Златиборске области 2011-2015, чија је израда, у претходном периоду, координирана од стране РРА Златибор. Општина Пожега је трећа по реду локална самоуправа која је званично усвојила регионални стратешки документ чиме исти, још више, добија на снази и значају.

Скупштина Нове Вароши усвојила Регионалну Стратегију Златиборске области

Скупштина општине Нова Варош, на 25. редовној седници одржаној 24. jануара, усвојила је Стратегију социо-економског развоја Златиборске области 2011-2015, чија је израда, у претходном периоду, координирана од стране РРА Златибор. Ово је друга одлука оваквог типа у Златиборској области, након одлуке Скупштине општине Ариље. С обзиром да је предлог регионалног стратешког документа, средином децембра прошле године, прослеђен локалним самоуправама Златиборске области на усвајање, очекивања су да ће остале локалне самоуправе исти уврстити на дневни ред наредних заседања.

Опширније...

Скупштина Ариља усвојила Регионалну Стратегију Златиборске области

На 29. седници Скупштине општине Ариље, одржаној 29. децембра, усвојена је Стратегија социо-економског развоја Златиборске области 2011-2015, чија је израда, у претходном периоду, координирана од стране РРА Златибор. Била је ово прва одлука оваквог типа у Области, обзиром да је предлог регионалног стратешког документа, средином децембра прослеђен локалним самоуправама Златиборске области на усвајање. Остале локалне самоуправе ће овај предлог уврстити на првим наредним седницама. 

Опширније...

Избор из конкурса

УЧЕШЋЕ У ПРОГРАМУ ПОДРШКЕ ПРИВРЕДНИМ ДРУШТВИМА ЗА ПРОМОЦИЈУ ИЗВОЗА У 2021. ГОДИНИ

ЈАВНИ ПОЗИВ

ЗА УЧЕШЋЕ У ПРОГРАМУ ПОДРШКЕ ПРИВРЕДНИМ ДРУШТВИМА ЗА ПРОМОЦИЈУ ИЗВОЗА У 2021. ГОДИНИ

 

Развојна агенција Србије (у даљем тексту: Агенција) се креирањем Програма подршке привредним друштвима за промоцију извоза (у даљем тексту: Програм) определила да подржи унапређење извозних потенцијала домаћих привредних друштава, а у циљу повећања прихода од извоза одабраних сектора, уравнотежења платног биланса и унапређења угледа Републике Србије у међународној пословној заједници, као и повећања пласмана домаћих производа на страним тржиштима.

 

 

 

УСЛОВИ ЗА ПОДНОСИОЦЕ ПРИЈАВА

 

 

Право на учешће и коришћење бесповратних средстава има Подносилац пријаве који кумулативно испуњава следеће опште и посебне услове.

Општи услови:

  1. да је Подносилац пријаве регистрован у АПР, најкасније до 1. јануара 2018. године;
  2. да капитал Подносиоца пријаве није у јавној својини;
  3. да је Подносилац пријаве измирио доспеле обавезе по основу пореза и доприноса;
  4. да Подносилац пријаве није у тешкоћама у складу са правилима за доделу државне помоћи1;
  5. да Подносилац пријаве није неоправдано одустао од учешћа у претходним Програмима подршке привредним друштвима за промоцију извоза које спроводи Агенција.

 

Подносилац пријаве који је учествовао у претходном Програму се може пријавити за учешће и на овом уколико је Подносилац пријаве спровео све мере интервенције из претходног Програма.

Подносилац пријаве из претходног става се може пријавити за учешће у Програму како би му се одобрила бесповратна средства за друге мере интервенције за исто циљано тржиште у односу на циљано тржиште из претходног Програма, или за исте мере интервенције за различито циљано тржиште у односу на циљано тржиште из претходног Програма. Ова одредба се не примењује на меру интервенције излагање на међународним сајмовима и пословним сусретима.

 

1 Уредба о правилима за доделу државне помоћи („Службени гласник РС“, број 13/2010, 100/2011, 91/2012, 37/2013, 97/2013, 119/2014, 23/2021- др. Уредбе 62/2021 – др. Уредбе и 99/2021 – др. уредбе)

 

Посебни услови:

Пословни капацитети:

  1. да Подносилац пријаве као претежну делатност обавља прерађивачку делатност у Подржаним секторима;
  2. да се Подносилац пријаве бави производњом:
    • финалних производа који су намењени крајњим потрошачима;
    • компоненти производа, под чиме се подразумева серијска производња компоненти производа који се у неизмењеном облику интегришу у производе израђене по мери који су намењени крајњим потрошачима, као и производња компоненти производа које купац као произвођач у неизмењеном облику интегрише у финални производ намењен крајњем потрошачу.

Кадровски капацитети:

1. да Подносилац пријаве има минимум 15 запослених лица у радном односу, на дан објављивања Јавног позива, према евиденцији ЦРОСО;

 

Финансијски капацитети:

  1. да је Подносилац пријаве у току 2019. или 2020. пословне године остварио пословни приход од продаје готових производа насталих обављањем прерађивачке делатности из производних сектора који су предмет подршке овог Програма, у износу не мањем од 35.000.000,00 динара (Податак из званичног обрасца појединачног биланса успеха за посматрану годину – под-категорије АОП 1009 Приход од продаје производа и услуга);
  2. да је удео прихода од продаје готових производа насталих обављањем прерађивачке делатности из производних сектора који су предмет подршке овог Програма, већи или једнак 50% од укупних пословних прихода (однос позиција Званичног образаца појединачног биланса успеха, за 2019 или 2020. годину, приход од продаје готових производа и услуга под-категорије АОП 1009 и АОП 1001 Пословни приход);
  3. да је Подносилац пријаве у току 2019. или 2020. године остварио извоз од продаје готових производа насталих обављањем прерађивачке делатности из производних сектора који су предмет подршке овог Програма од најмање 12.000.000 динара. (Податак из званичног обрасца биланса успеха за посматрану годину – АОП 1011 Приход од продаје производа и услуга на иностраном тржишту и то матичним и зависним друштвима или/и АОП 1013 Приход од продаје производа и услуга осталим повезаним правним лицима или/и АОП 1015 Приход од продаје производа и услуга екстерно, неповезаним друштвима);
  4. да вредност основних средстава у 2019. или 2020. пословној години није мања од 35.000.000,00 динара (Податак из званичног обрасца биланса успеха за посматрану годину – АОП 0010 Некретнине, постројења и опрема);
  5. да против Подносиоца пријаве није покренут претходни стечајни поступак, стечајни поступак, поступак реорганизације или поступак ликвидације.

 

НАМЕНА БЕСПОВРАТНИХ СРЕДСТАВА

Бесповратна средства која се одобравају у складу са овим Програмом могу се доделити у вези са реализацијом пројектних активности усмерених ка циљаним тржиштима, односно мера интервенција које се односе на:

1.Консултантску подршку за развојну стратегију позиционирања на циљано тржиште

 

Под овом мером интервенције Кориснику се одобравају бесповратна средства за спровођење истраживања тржишта које мора обухватати анализу целокупног циљаног тржишта, анализу конкурентности корисника на циљаном тржишту, анализу конкурентности производног асортимана корисника на циљаном тржишту, идентификацију критеријума за позиционирање на циљаном тржишту као и избор стратегије позиционирања на циљаном тржишту.

За ову меру интервенције средства ће бити рефундирана до 60% од укупне вредности оправданих трошкова истраживања тржишта свих земаља у оквиру циљаног тржишта, а у износу који не може бити већи од 2.000.000,00 РСД.

 

2.Консултантску подршку за активности извозног маркетинга

 

Под овом мером интервенције Кориснику се одобравају бесповратна средства за спровођење следећих активности:

  • израду маркетинг плана који подразумева идентификацију дистрибутивних канала на циљаном тржишту и успостављање контакта са дистрибутерима као и израду плана брендирања на циљаном тржишту;
  • израда дизајна и редизајна једног или више производа, паковања и амбалаже ради прилагођавања захтевима циљаног тржишта, у складу са маркетинг планом;
  • прилагођавање web странице online продаји или куповина нове платформе намењена за електронску трговину која је прилагођена искључиво за потребе Корисника.

 

За ову меру интервенције средства ће бити рефундирана до 60% од укупне вредности оправданих трошкова истраживања тржишта свих земаља у оквиру циљаног тржишта, а у износу који не може бити већи од 2.000.000,00 РСД.

 

3.Излагање на међународним сајмовима и пословним сусретима

 

Под овом мером интервенције Кориснику се одобравају бесповратна средства за спровођење следећих активности:

  • излагање на једном или више међународних сајмова из предметне области од значаја за промоцију извоза на циљаном тржишту, што обухвата трошкове закупа простора, израде штанда, трошкове пратећих услуга (услуге снабдевања струјом и водом, услуге снабдевања интернетом, обавезна уписнина или котизација) и трошкове транспорта узорака;

 

  • посета купцу или дистрибутеру у оквиру компанијске мисије, што обухвата накнаду за услуге посредовања консултанта ради идентификације потенцијалних купаца или дистрибутера на циљаном тржишту, успостављање контаката са потенцијалним купцима или дистрибутерима, као и накнаду за припрему Корисника за B2B сусрете са потенцијалним купцима или дистрибутерима у оквиру компанијских мисија;
  • учешће на једном или више on-line сајмова, вебинара и догађаја из подржаних сектора од значаја за промоцију извоза на циљано тржиште, што обухвата трошкове котизације или партиципације.

 

За ову меру интервенције средства ће бити рефундирана до 50% од укупне вредности оправданих трошкова, а у износу који не може бити већи од 2.000.000,00 РСД.

 

4.Улазак на циљано тржиште и унапређење позиције на истом

 

Под овом мером интервенције Кориснику се одобравају бесповратна средства за стицање атеста, хомолгације, сертификације производа и производних процеса потребних за пласман производа на циљано тржиште, улиставања једног или више производа у трговинске ланце на циљано тржиште и улистававања једног или више производа на глобалне онлајн продавнице (примера ради Amazon.com) или специјализоване онлине продавнице за циљано тржиште које су признате у међународној пословној заједници.

За ову меру интервенције средства ће бити рефундирана до 50% од укупне вредности оправданих трошкова, а у износу који не може бити већи од 2.000.000,00 РСД.

 

5.Консултантску подршку за унапређење извозних способности

 

Под овом мером интервенције Кориснику се одобравају бесповратна средства ради спровођења једне или више обука у циљу стицање знања у вези са продајом на иностраном тржишту / online продајом, унапређења финансијског управљања, проналажења оптималне калкулације цена производа и трошкова извоза и стицања знања у вези са правним / царинским / пореским аспектима пословања на иностраном тржишту.

За ову меру интервенције средства ће бити рефундирана до 50% од укупне вредности оправданих трошкова, а у износу који не може бити већи од 1.000.000,00 РСД.

 

6.Унапређење производних способности

 

Под овом мером интервенције Кориснику се одобравају бесповратна средства за набавку опреме која обухвата:

  • опрему у циљу усклађивања квалитета производа са захтевима циљаног тржишта;
  • опрему у циљу повећања производног капацитета или опрему за оптимизацију и унапређење производних процеса у складу са захтевима купца са којим је већ уговорена сарадња.

За ову меру интервенције средства ће бити рефундирана до 40% од укупне вредности оправданих трошкова, а у износу који не може бити већи од 5.000.000,00 РСД.

 

Оправдани трошкови су трошкови за које се одобравају бесповратна средства по овом Програму, а који испуњавају следеће услове:

  1. да су настали након дана доношења одлуке о одобравању мера интервенције;
  2. да су исти наведени у одлуци о одобравању мера интервенције и уговору о додели бесповратних средстава;
  3. да се активности, којима се имплементирају одобрене мере интервенције, спроводе од стране добављача или пружаоца услуга који није повезано привредно друштво са Корисником, нити су њихови законски заступник или чланови повезана лица са законским заступником или члановима Корисника, у смислу о закона којим се уређују привредна друштва;
  4. да су наведени у Плану интервенција који је одобрен од стране Агенције;
  5. да су директно везани за активности подржане Програмом.

 

Под оправданим трошковима се ни у ком случају не могу подразумевати: трошкови гаранција, полиса осигурања, камате, курсне разлике, царински и административни трошкови, трошкови принудне наплате, путни трошкови и трошкови смештаја запослених код корисника и консултанта, трошкови производње амбалаже или етикета, као ни трошкови израде штампаног и другог промотивног материјала.

 

 

РАСПОЛОЖИВА ФИНАНСИЈСКА СРЕДСТВА

За реализацију овог програма опредељен је буџет у износу од 185.000.000,00 РСД. Расположива средства се одобравају појединачно Корисницима, рефундацијом као суфинансирање у висини до одређеног процента износа оправданих трошкова пројектних активности без ПДВ.

 

Средства се додељују одабраном Кориснику у складу одредбама Уредбе као државна помоћ мале вредности (de minimis државна помоћ). У складу са чланом 4. Уредбе, износ de minimis државне помоћи који се додељује Кориснику не сме прећи 23.000.000,00 динара у било ком периоду у току три узастопне фискалне године

 

Сваки Подносилац пријаве може поднети једну пријаву, с тим што у оквиру исте мора да аплицира за више од једне активности које су дефинисане у тачки 4.2. овог упутства. Ова одредба се не примењује на Подносиоце пријаве који се пријављују како би остварили право на доделу бесповратних средства за меру интервенције „Унапређење производних способности“ ради набавке опреме за повећање производних капацитета или опреме за оптимизацију и унапређење постојећих производних процеса у складу са захтевима купца са којим је претходно уговорена сарадња. Кориснику може бити одобрен максималан износ од 10.000.000,00 РСД за све активности из Плана интервенција, а по његовом коначном одобрењу закључењем Уговора о додели бесповратних средстава.

 

 

 

НАЧИН ПРИЈАВЉИВАЊА

Јавни позив ће бити објављен 17. децембра 2021. године и трајаће 90 дана, односно до 17. марта 2022. године.

Пријаве се подносе електронски, креирањем корисничког налога на линку https://prijave.ras.gov.rs/ и верификацијом интернет адресе. Креирањем корисничког налога отвара се страница за унос података, као и за унос пратеће документације, а све у оквиру Обрасца 1- Пријава за учешће у Програму. Корисник налога након уноса података и комплетирања документације, потврђује да је пријава комплетна, чиме се пријава електронски запримљује. Сваки Подносилац пријаве добија обавештење о пријему пријаве, заводни број пријаве и уговор о поверљивости информација. Линк за пријаву је доступан до краја Јавног позива, након чега више није могуће поднети пријаву.

 

 

ПОТРЕБНА ДОКУМЕНТАЦИЈА ЗА КОНКУРИСАЊЕ

Сваки Подносилац пријаве је у обавези да уз поднету пријаву на Портал Агенције приложи и следећу документацију:

 

  1. Образац 2 – Изјаву о испуњености услова Програма и додељеној државној помоћи de minimis, о прихватању услова за учешће у Програму, која је издата под пуном материјалном и кривичном одговорношћу;
  2. Изјаву да Подносилац пријаве и његова одговорна лица нису осуђивани за привредне преступе, као и да Подносилац пријаве, чланови Подносиоца пријаве и одговорна лица у оквиру Подносиоца пријаве нису осуђивани за кривична дела против привреде;
  3. Копију уверења надлежног органа пореске управе да је Подносилац пријаве измирио све доспеле обавезе по основу пореза и доприноса, не старије од месец дана од дана објављивања Јавног позива;
  4. Копију сертификата система квалитета ISO 9001 издатог од стране сертификационог тела акредитованог од стране АТС, уколико Подносилац пријаве поседује овакав сертификат;
  5. Копију сертификата система за безбедност хране HACCP издатог од стране сертификационог тела акредитованог од стране АТС уколико Подносилац пријаве поседује овакав сертификат;
  6. Доказе о постојању уговорене сарадње уколико се Подносилац пријаве пријављује за учешће у Програму ради извоза купцу са којим постоји уговорена сарадња.
  7. Изјаву о току производног и дистрибутивног процеса у оквиру групе, на основу које је могуће утврдити који члан групе врши производњу, а који дистрибуцију финалних готових производа из делатности које су подржане овим програмом, уколико је Подносилац пријаве матично друштво или зависно друштво у оквиру групе;
  8. Шему повезаности унутар групе, уколико је Подносилац пријаве матично друштво или зависно друштво у оквиру групе.

 

 

Подносилац пријаве уз Пријаву може поднети и следећу документацију:

 

  • Доказе о имплементацији индустријских специфичних стандарда, сертификата и
  • Копије извозних дозвола неопходних за пословање на циљаном тржишту;
  • Претходно израђене анализе циљаног тржишта, анализе пласмана производа, маркетинг планове и сл.;
  • Уговор о поверљивости информација потписан електронским потписом законског заступника Подносиоца пријаве;
  • Другу документацију која може имати утицаја на вредновање пријаве.

 

Програм и сви пратећи обрасци доступни су на интернет страници: www.ras.gov.rs

 

 

ПРАТЕЋА ДОКУМЕНТАЦИЈА

Саставни део овог програма са упутством са за спровођење, чине и следећа документа и обрасци:

 

  1. Упутство за спровођење програма подршке привредним друштвима за промоцију извоза у 2021. години
  2. Уговор о поверљивости информација 2021-Промоција извоза
  1. Образац 2- Изјава о испуњености услова Програма и додељеној државној помоћи

 

  • Текст овог Јавног позива је информативног карактера.

 

  • У вези са поступком спровођења Програма подршке привредним друштвима за промоцију извоза у 2021. години обавезно погледати Упутство за спровођење Програма подршке привредним друштвима за промоцију извоза у 2021. години којим су постављене одредбе које се примењују на спровођење овог Програма.
 

Избор из вести

Где набавити енергент на бази дрвне биомасе у Региону?

У претходном периоду Радна група за биомасу Златиборске области, уз подршку ГИЗ ДКТИ програма, реализовала је теренско истраживање и својеврсни попис свих произвођача, дистрибутера и трговаца енергентима на бази дрвне биомасе (цепано дрво, пелет, брикет, сечка, ћумур) који су регистровани и послују на територији 9 општина Златиборске области: Ариља, Бајине Баште, Чајетине, Косјерића, Нове Вароши, Пожеге, Прибоја, Пријепоља и Ужица. Након прикупљања свих података, ова база је урађена у форми картографског приказа и доступна је на интернет страници РРА Златибор.

 

Тренутна посета

Имамо 399 гостију на мрежи

Придружите нам се на

РРА Youtube канал
РРА Facebook профил
РРА Twitter
РРА LinkedIn профил
Сада сте овде Активности Стратешко планирање