Тема наступа туристичке регије Западна Србија на 34. Међународном сајму туризма у Београду, која је ове године добила награду Сајма туризма за најбољу регионалну промоцију, била је Гастрономија и туризам базиран на активностима. Ове године је на сајму учествовало 1000 излагача из 46 земаља: туристичке агенције и организације, хотели, најатрактивније туристичке дестинације, системи за резервацију карата, ваздухопловне компаније, осигуравајуће куће, планине, бање, језера, факултети за туризам и угоститељство.
Земља партнер је била Турска.
Регионална развојна агенција Златибор је крозПројекат Развој типичних производа у североисточној Босни и Златиборском округу који финансира делегација ЕУ и Пограм развоја приватног сектора који финансира швајцарска влада подржала промоцију регије кроз:
– дизајн гастро штанда у оквиру штанда регије западна Србија на ком су биле свакодневне демонстрације и дегустације припремљене хране уз ужичког краја (гастро штанд је био посебан део са столовима и карираним стољњацима, опремљен прилагођеним пултом за демонстрацију – са опремом која је омогућила комплетну припрему одређених јела на лицу места, посуђем које краси традиционалну кухињу и гастро елементима нашег краја: пшенично, хељдино и кукурузно брашно, џемови, слатка…).
– припрему корпица најзначајнијих типичних производа Западне Србије (мини паковања) које су биле изложене на свим пултовима, а касније подељене пословним партнерима. Идеја је да се у будућности, овај начин пласмана традиционалних производа комерцијализује под заједничким слоганом или жигом.
– ангажовање дванаест највреднијих ученика смерова кувар и конобар који су укључени у ПСД активности са средњим стручним школама западне Србије – ученици су носили су мајице са слоганом Обично и непоновљиво и Отпор!…јер волим домаћу храну и прегаче које су одговарале тематској промоцији сваког дана. Поред обавеза на гастро пулту, ученици су анимирали посетиоце сајма и позивали их на штанд Регије.
– билборд кампању која је изазвала велико медијско интересовање и претежно позитивне критике посетиоца сајма – поставку билборда на 20 локација у Београду са осам мотива из гастрономије уклопљених у раније политичке слогане разних политичких странака довољно препознатљивих грађанима. Слогани су: „Отпор!Јер волим домаћу храну!“, „С малином у Европу!“, „Комплет лепиња нема алтернативу“, „Шири даље!Питу“, „Готов је!Качамак!“,“Време је! За љуту!“,“Зато што волим пршуту!“ и „Преломи паметно погачу“. У кампањи су учествовали ТСЦ Бајина Башта, ТО Ужица, ТО Златибор, ТО Косјерић и КЛЕР Ариље.
У оквиру кампање Обично и непоновљиво, током сајма је организована наградна игра за све који су посетили гастро штанд и фотографисали се – особе на фотографији која има највише лајкова на фејсу (сваки дан по једна) су добиле викенд у сеоском домаћинству (Лазареви конаци, Вила Равијојла и Бошкова вода). Погледајте фејсбук страницу http://www.facebook.com/obicnoineponovljivo, имала је готово 300.000 посета за само неколико дана.
Промоција типичних производа на штанду Западне Србије изазвала је велико интересовање посетилаца који су имали прилику да дегустирају специјалитете наше кухиње. Медији су такође са великом пажњом пратили дешавања на овогодишњем сајму туризма.