Регионална Развојна Агенција Златибор

031/523-065

office@rrazlatibor.rs

Одржан други округли сто: Развој типичних производа у Златиборском округу

Регионална развојна агенција Златибор у петак, 23. децембра  2011. године организовала је  округли сто на тему “Развој типичних производа у Златиборском округу”.

Округли сто одржан је  у оквиру активности пројекта Развој типичних производа у североисточној БиХ и Златиборском округу у Србији који РРА Златибор из Ужица реализује у партнерству са Удружењем Независни биро за развој (НБР) из Градачца. Пројекат одобрен у првом позиву Програма прекограничне сарадње Србија – Босна и Херцеговина, започет је у јулу 2011. године и траје укупно 20 месеци. Циљ Пројекта је повећање видљивости типичних производа у ширем региону и  подршка покретању процеса заштите ради унапређења њихове комерцијализације.

У првој фази реализације Пројекта, спроведено је истраживање и анализа стања типичних производа  у две прекограничне регије и идентификовани пољопривредни, гастрономски и занатски производи чији потенцијали за даљи развој значајно могу допринети оживљавању руралних подручја и обогаћивању постојеће развијене туристичке понуде у Златиборском округу. У складу са планираним активностима Пројекта, следи верификација анализе тренутног стања и разматрање механизама и интервенција са кључним актерима у ланцу вредности типичних производа и експертима из Босне и Херцеговине и Србије. Циљ одржавања округлог стола је усаглашавање ставова свих релевантних актера у вези са најперспективнијим типичним производима  и креирање  закључака  и препоруке за њихов даљи развој.

На скупу су учествовали експерти из БиХ и Србије, као и представници институција и организација које као кључни актери имају важну улогу у ланцу вредности типичних производа и пружају финансијску, саветодавну и подршку у промоцији: Министарства полопривреде, трговине шумарства и водопривреде, Завода за интелектуалну својину, Пољопривредне стручне службе Ужице, Регионалне туристичке организације Западне Србије и Музеја Старо село из Сирогојна.  Први део дискусије био је посвећен дефинисању критеријума за селекцију производа који би увођењем концепта „корпе производа“ на најбољи начин допринели повезивању препознатљивости производа и  територије са које потичу.

С обзиром на то да су наредне активности Пројекта усмерене на пружање едукативне и промотивне подршке произвођачима, дефинисани закључци и  препоруке треба да послуже као платформа за будуће иницијатуве.  Имајући у виду позицију Златиборског округа као дестинације развијеног туризма, констатовано је да поједине препоруке уствари представљају повратну спрегу различитих активности – брендирање територије путем развоја традиционалних производа, односно њихов развој на основу репутације планине Златибор.

[ngg src=“galleries“ ids=“142″ display=“basic_thumbnail“]