Регионална Развојна Агенција Златибор

Стартешки оквир дестинације Златибор-Златар

У уторак, 9. јула 2013. године у Специјалној болници Чигота на Златибору, одржана је прва радионица у оквиру процеса израде Стратешког и оперативног маркетинг плана туризма дестинације Златибор-Златар, на којој су учествовали  кључни актери индустрије туризма са територије Златиборског округа – туристичке  организације, локалне самоуправе, туристичке агенције,  хотели, ресторани, институција културе и други.

Циљ радионице био је да се кроз заједнички рад дође до кључних  стратешких праваца неоходних за дефинисање оперативног маркетинг плана  који ће допринети да туристичка дестинација Златибор –Златар  и туристичка регија Западна Србија у наредном периоду постане препознатљивија и боље позиционирана на туристичком тржишту.
На основу прикупљених података, разматрано је тренутно стању  у погледу структуре смештајних капацитета, броја гостију, туристичких атракција, манифестација, културних и верских знаменитости, саобраћајне инфраструктуре итд. Учесници су заједно са консултантима, промењујући  принципе школе „новог“ маркетинга, радили на дефинисању кључних стратешких праваца који ће бити основа за планирање конкретних активности у вези са одређеним туристичким производима.

Стратешки и оперативни маркетинг план туризма дестинације Златибор- Златар припрема се у оквиру пројекта „Развој маркетинг плана за део туристичког кластера југозападна Србија“ који реализује РРА Златибор. Пројекат се се финансира средствима Европске Уније и Владе Швајцарске, кроз програм Европско партнерство са општинама – ЕУ Прогрес., а цилј му је  равномеран социо-економски развој југозападне Србије. Израда  и примена Стратешког и оперативног маркетинг плана би требало да допринесе стварању позитивне перцепције туриста и инвеститора у вези са туристичким дестинацијама Златибор и Златар, као и са суседним општинама у Златиборском и Моравичком округу (Прибој, Пријепоље, Сјеница, Ужице, Ариље, Бајина Башта, Пожега, Косјерић и Ивањица).