У уторак, 22. октобра 2013. године на Златибору је одржана завршна презентација Стратешког и оперативног маркетинг плана туризма дестинације Златибор-Златар, на којој су учествовали кључни представници туризма регије Западне Србије из јавног и приватног сектора. Овај догађај представља завршну фазу Пројекта Развој маркетинг плана за део туристичког кластера југозападна Србија, који је реализовала Регионална развојна агенција Златибор уз финансијску подршку Европске Уније и Владе Швајцарске, кроз програм Европско партнерство са општинама – EU PROGRES.
Током шестомесечног рада, интервјуа са представницима свих институција које учествују у креирању туристичке понуде, анализе тренутног стања и заједничког рада на радионицама које су одржане у јулу и августу ове године, урађен је документ чија примена у наредном периоду треба да допринесе развоју туристичке регије Западна Србија и њеном бољем позиционирању на туристичком тржишту.
Пре презентације, одржана је конференција за медије на којој су говорили Бранислав Милетић, представник консултантске куће Horwath Consulting, Димитрије Пауновић, председник општине Нова Варош, Мирослав Рађен , директор Регионалне туристичке организације Регије Западна Србија, Ивана Новаковић, директорка ТСЦ Златар, Слободан Дерикоњић, регионални координатор ЕУ ПРОГРЕСА и директор РРА Златибор, Славко Лукић.
Ово је веома значајан документ за општину Нова Варош којој је један од приоритета развој туризма и која захваљујући потенцијалима планине Златар, свој будући развој може базирати на развоју туристичке понуде у сарадњи са свим актерима туризма Западне Србије – истакао је Пауновић.
У прилог значају заједничког Маркетинг плана развоја туризма ове регије говори и чињеница да је ресорно Министарство је препоручило израду овог документа као суплемента постојећем Мастер плану развоја дестинације Златибор – Златар.
Маркетинг план предлаже портфолио производа класификованих као срж понуде, производа за средњорочни развој и производа који представљају додату вредност, као и тактике за развој производа, продаје, комуникације, маркетинг инфраструктуре и сарадње, као кључних елемената на којима треба радити у наредном периоду. На презентацији је истакнуто да је за реализацију препоручених оперативних активности неопходно ојачати сарадњу између локалних туристичких организација и уз подршку РРА Златибор, креирати услове за унапређење рада Регионалне туристичке организације регије, која ће управљати туристичком дестинацијом Западна Србија и профилисати будући развој туризма.
Финалну верзију „Стратешки и оперативни маркетинг план туризма дестинације Златибор – Златар“ можете преузети овде.